Підготовка до ЗНО
Підготовка до ЗНО
1. Тестовий зошит для підготовки до ЗНО. Автор
Коваль Н.С., вчитель української мови та літератури ЗОШ №22 (див. розділ
сайту "Каталог файлів").
2. Орієнтовні завдання
тестового характеру. Підготували вчителі ЗОШ№30:Федорченко Т.М., Дяченко О.П., Журавель Т.В., Бражник Л. М.,
Гусак Л.М. (див. розділ "Файли").
3. Тести з української мови. Підготувала вчителька вищої категорії
ЗОШ№10 Завадська С.Д. (див. розділ "Файли").
__________________________________________________
Рекомендована
література для самопідготовки до тестування 2009 року
Українська мова
1.
Глазова О. П., Кузнецов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. загальноосвіт.
навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2005. – 288 с.
2.
Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т. Рідна мова: Підруч. для 5 кл. – К.: Грамота,
2005. – 240 с.
3.
Глазова О. П., Кузнецов Ю. В. Рідна мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт.
навч. закл. – К.: Педагогічна преса, 2006. – 288 с.
4. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т. Рідна мова:
Підруч. для 6 кл. – К.: Грамота, 2006. – 296 с.
5.Бондаренко Н. В., Ярмолюк А. В. Українська
мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Освіта, 2006. – 240 с.
6.
Передрій Г. Р., Скуратівський Л. В., Шелехова Г. Т., Остаф Я. І. Рідна мова:
Підруч. для 7 кл. – К.: Освіта, 2003. – 272 с.
7. Ющук І. П. Рідна мова: Підруч. для 7 кл. –
К.: Арт-Освіта, 2004. – 288 с.
8. Ющук I. П. Рідна мова: Підруч. для 8 кл. –
К.: Арт-Освіта, 2004. – 256 с.
9.Біляєв
О. М., Пентилюк М. I., Симоненкова Л. М., Симоненкова Т. П. Українська мова:
Підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: ВД «Афон», 2004. – 128 с.
10.
Шелехова Г. Т., Остаф Я. І., Скуратівський Л. В. Рідна мова: Підруч. для 9 кл.
– К.: Освіта, 2002. – 256 с.
11.
Олійник О. Б. Українська мова: Підруч. для 9 кл. середньої школи. – К. :
Вікторія, 2003. –384 с.
12.
Олійник О. Б. Українська мова: Підруч. для 10–11 кл. середньої школи. – К.:
Вікторія, 2004. – 448 с.
Українська література
1.
Степанишин Б. І. Українська література: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч.
закл. – К.: Арт-освіта, 2001. – 336 с.
2. Хропко П. П. Українська література: Підруч. для 10 кл.
загальноосвіт. навч. закл. – К.: Школяр, 2005. – 528 с.
3. Семенюк Г. Ф., Ткачук М. П., Ковальчук О. Г. Українська
література: Підруч. для 11кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Освіта, 2006.
___________________________________________________________
ТЕСТОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИЧОК
ВАЛІДНІСТЬ ТЕСТУ (від франц.valid – законність, обґрунтованість, придатність) – відповідність тесту
меті та вимогам оцінювання, значимість і
корисність висновків (оцінок), зроблених
за результатами тестування.
ВЕРИФІКАЦІЯ (від
лат. verus – справжній) –
перевірка застосовуваної у ЗНЗ системи перевірки знань і вмінь (внутрішнього
оцінювання) школярів, а саме: рівня
компетентності щодо такого оцінювання педагогічного колективу, змісту й
форми використовуваних завдань, системи підрахунку балів, дотримання процедури
тощо.
ЗОВНІШНЄ ОЦІНЮВАННЯ – оцінювання знань і вмінь, яке
здійснюють поза школою з метою: 1) надання рівню навченості школярів офіційного
статусу; 2) для сертифікації з метою визнання опанування випускниками шкільної
програми, що веде до відбирання, наприклад, майбутніх студентів ВНЗ.
ІНСТРУМЕНТ ВИМІРЮВАННЯ ЗНАНЬ – засіб, за допомогою якого здійснюють таке
вимірювання: диктант або твір для письмової контрольної роботи, зазначені в
білеті питання та завдання для проведення усного іспиту; для проведення тестування
– тест, що складається з тестових завдань.
МОНІТОРИНГ (англ. monitoring від лат. monitor - спостережний) ЯКОСТІ ОСВІТИ
- система збирання, обробки,
зберігання та розповсюдження інформації про стан освіти, а також прогнозування
її розвитку на підставі одержаних об’єктивних даних (динаміки й тенденцій
розвитку); мета М. - вироблення науково обґрунтованих рекомендацій щодо підвищення рівня якості освіти та ефективності функціонування
освітньої галузі. Рівні освітнього моніторингу: міжнародний, національний,
регіональний, муніципальний, внутрішкільний, внутрікласний).
НАДІЙНІСТЬ ТЕСТУ - стійкість і точність результатів тестування,
що його виконували різні екзаменовані за різних умов. Умови надійності тесту:
навчальні досягнення всіх учнів мають перевірятися за допомогою однотипних завдань, зазнавати однакової
інтерпретації, бути оціненими за однотипними критеріями.
ПОХИБКА – коливання, що впливають на успішність
тестування, знижуючи рівень його надійності (хвилювання або втома
екзаменованого, незвичні для нього формати завдань тощо). Традиційно
організатори тестування обраховують так звану стандартну похибку вимірювання та повідомляють її тим, хто
враховуватиме результати тестування (наприклад, при вступі до ВНЗ).
РОЗПОДІЛЬНА ЗДАТНІСТЬ ТЕСТОВОГО ЗАВДАННЯ -
показник, що зазначає, наскільки вдало певне
тестове завдання розрізняє екзаменованих з високим і низьким рівнями знань.
Показник може коливатися від -1 до +1.
Тестове завдання з розподільним індексом 0 означає, що всі, хто його
розв’язував, відповіли однаково (правильно або неправильно), отже, таке тестове
завдання не є ефективним.
СЕРТИФІКАЦІЯ (від
лат. certus - правильний і facio - роблю) – форма
документально підтвердженого підсумкового оцінювання для випускників навчальних
закладів, підставою для якого може бути зовнішній або внутрішній іспит.
СКЛАДНІСТЬ ТЕСТОВОГО ЗАВДАННЯ визначають за відсотком
екзаменованих, які розв’язали його
правильно. Індекс 1 (одиниця) означає,
що із завданням впоралося 100% тестованих. Тестові завдання класифікують як
занадто легке (якщо його правильно виконали 84% екзаменованих), середньої
складності (таке, що його виконали від 36% до 84%) та надто складне
(виконали від 20% до 36%).
СУБТЕСТИ (лат. префікс sub- означає підпорядкованість, скупчене розміщення чогось) - група тестових завдань, об’єднаних певним
форматом.